22 Ekim 2011 Cumartesi

"Limonlu çay"

Bir söz vardır "Hayat karşına güzel ve doğru insanlar çıkarsın." diye.Hayat karşıma güzellerini çıkardı da doğrumuydular hep muallakta kaldım o zamanlar.Zaman geçtikçe anlıyorum...

Çevremde dönen yalanlardan,olaylardan kendi doğrularımı seçemez oldum zamanla.Şu kısacık anlarıma o kadar çok hayatlar sığmış ki.Hayal kırıklıklarıyla, ihanetleriyle beni başbaşa bırakıp gitmişler sonrada...Bazense sadece en mutlu anılarımı bırakmışlar geriye bakıp hayıflanmam için...Tam oldu dediğim anda elimden yitip gidenlerin üzüntüsü en derine kaldı, hatalarımın ağırlığı ise omuzlarıma tüm ihtişamıyla yerleşti.Şimdi şu noktada durup tüm yaşantımı sorguluyorum.Son 1aydır da; yaşantımı yaşadıklarımı bilen beni tanıyan yakın arkadaşlarıma(kız-erkek) tek bir şey söylüyorum. " Beni bana anlatın." Ve ekliyorum da gerçekten dostumsanız sadece doğruyu söyleyin hiçbir şekilde sizi düşüncelerinizden dolayı yargılamıycam.Şanslıyım ki bana kendi bildiklerim dışında birşey söylemediler.Yanlışlarımı ve doğrularımı açıkça konuştuk.Ben kendini bilen bir insanım ve arkadaşlarımda bunu doğruladı çok şükür :) Kötü bir cümle duymadım onlardan.

Sonra oturup düşündüm ve çevremdeki insanları sorguladım...Parçaları birleştirince ilginç izlenimler çıktı ortaya ve şanslı biri olduğumu düşünmeye başladım.Neden mi?? Anlatayım ;

-Benim içim rahat şimdilerde.Çünkü güvendiğim insanlar var çevremde.Arkadaşlığını gözden geçirebileceğim insanlar yok.Yada bikaç arkadaş oturup hadi şunla dostluğumuzu gözden geçirelim yaptıkları yetti artık demedim hiç.
-Veya bir arkadaşım için; eğer o şimdi bildiklerini anlatmıyorsa zamanı geldiğinde bana karşı kullanıp beni köşeye sıkıştırır gibisinden cümle kurmadım.Ve başka bir arkadaşım içinse ona ihtiyacım olduğu zamalarda hiç yanımda göremedim ona aslında hep kızgınım demedim.
-Zamanında aşık olduğum insanla daha sonradan çıkan bir yakın arkadaşım da olmadı.Ve ben hep ona kızgın,kırgın olmadım.
-"En yakın arkadaşım" eski sevgilimle birlikte olmadı.Ve yüzüme hiçbirşey olmamış gibi de bakıp kardeş muhabeti de çevirmedi.
-Hiçbir yakın arkadaşım ben uyardığım halde gizli gizli eski sevgilimde kalmadı ve bunu benden saklama gereği de hissetmediler haliyle.
-Hiçbir yakın arkadaşım için yakını geçtim hiçbir arkadaşım için ben bir konuşursam onun tüm hayatı gider, ailesi bütün işlerine taş koyar hayalleri elinden alınır, kariyeri biter gibisinden tehditvari konuşmadım başkasına.

Farklı 'insanlardan' farklı hikayeler dinledim...

Evet ben şanslıyım ki hiç böyle bir arkadaş ortamım olmadı.Dışardan bakıldığında ayrılmazmışız gibi gözüken ama birbirimizden hep sakladığımız olaylar olan bir arkadaş ortamım da olmadı...Çevremdeki dostlarımı seviyorum çünkü ne onlar benim hakkımda ne de ben onların hakkında art niyetli düşünmedim.

Ben kendimi de seviyorum.Çünkü kimseyi bilmeden yargılamadım.Yaşantılarını ve geçmişte yaşadığı olayları bilmediğim insanlar hakkında atıp da tutmadım.Kulaktan dolma bilgilerle yakın arkadaşlarımın anlattığıyla insanlar hakkında kesin hükümler vermedim.İnsanları mutlaka anlatacak birşeyleri vardır diye hep dinledim ne yaparlarsa yapsınlar.Ne düşündüler neden hata yaptılar ya da neden böyle davrandılar diye düşündüm ve olaylara sadece kendi tarafımdan da bakmadım.Kimsenin arkasından çirkince hakaretlerde bulunup onları damgalamadım...Onların suskunluklarından da kendime pay çıkarmadım.Kendi yüzsüzlüklerimi örtpas edip başkalarını suçlamadım...

Ben kendimi seviyorum.Çünkü ben hatalarımın farkına varmaya çalışırım.Ben bazı şeyleri kabul eder ve susarım.Beni anlamak istemeyen insanlar için uğraşmam umursamam ve döner arkamı giderim.En ufak cümle dahi kullanmam.Arkadan kötü konuşmam ki hala da öleyim...

Ama ben insanlara kızgınım.Yaptıkları ve tepkileri karşısında kırgınım.Beni birkaç görüşmeyle tanıdığını sanan insanlara cümle kurmak istemiyorum artık.Yoruldum çünkü.

Bu zamana kadar iyi kötü hayatlar yaşadım.Farklı insanlar,arkadaşlıklar tanıdım...Hepsinden bir parça aldım hayatıma.Kimileri ders oldu bana kimileri hayatıma yön verdi...İnsanlardan iyi kötü birşeyler öğrendim...

Ben eskiden çayı 3 şekerli içerdim.Şimdilerde ise arada limonlu ve 3 şekerli içiyorum...Son öğrendiğim ise önyargılı olmamam gerektiği ve bana hep ekşi olacakmış gibi gelen limonlu çayın aslında güzel bir aroması olduğu ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder